SKAPA EN PERSONLIG KALENDER

Som jag skrev om höromdagen har jag just köpt en ny kalender. När jag var i Småland för några veckor sedan såg jag en kalender som den jag köpt där man får designa sin egna framsida. Fick då idén av att göra ett eget collage, inspirationen var mig själv. Jag vill ha ett personligt collage som visar min personlighet, vad jag tycker om, inspireras av, av stilikoner/kvinnor som jag beundrar m.m.

På detta viset gick det till. 
Jag klippte ut ett vitt collage-papper av måtten på kalenderns framsida. Sedan tog jag fram några modetidnignar och började söka, leta och välja ut vad jag ville ha. (Därför man ska spara alla sina modetidningar, till framtida projekt!) Tänkte tillbaks på det vi gjort på bildlektionerna, då har vi gjort liknande saker fast inte just precis detta jag gjorde. Sedan var det bara att limma på det man klippt ut från tidningar och skrivit ut från datorn, klart!

(Ps. Såg att någon hade gjort detta, tror jag såg det på blogg.se's startsida, men kommer tyvärr inte ihåg hur hon hade gjort, vem hon var osv. men vet att ajg skymtade förbi det. Det var itne därifrån jag fick idén, men när jag såg det uppmuntrade det mig till att verkligen göra detta lille projekt jag funderat ut att göra. )

För dig som gillar att pyssla. För dig som känner för en personligare kalender. För dig som känner för att vara lite kreativ. Jag måste säga att det var kul!




Kommentarer
Postat av: josefin palmqvist

den blev jätte fin!

10 av 10 jordgubbar får den av mig ;)

2010-08-28 @ 00:08:17
URL: http://josssefinpalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0