TRENDANALYS, inriktning september

Tänkte köra igång med lite trendanalyser, jag börjar med september månad. (Nu är det alltså inte allmäna höst-trender utan just en analys för september månad!)

September kan egentligen vara en ganska svår månad, hur mycket höst får man redan börja klä sig i och hur mycket sommar ska man spara i stilen? Beroende på väder, självklart, tycker jag att blandningen mellan sommaren och hösten är snyggast. Bara för att det börjar bli lite regnigare och kanske lite kyligare skippa inte shortsen.

Punkt 1. Skippa inte shortsen! Tycker du att det är för kallt, låt ett par snygga nylonstrumpbyxor klä benen på dig och trä över dina slitnare, inte allt för korta jeansshorts.

Jag säger bara såhär, folk tror att de svarta klänningarna hör hemma på vintern och de färgglada på sommaren. Tänk tvärt om, svart är skitsnyggt på sommaren och så är även färg på vintern! Jag tycker att fodralklänningen är extremt snygg på både sommaren och vintern, gärna i svart enlgit min smak och stil men det är såklart olika. Låt din fodralklänning hänga med enda in på september månad och kanske t.o.m. längre fram.

Punkt 2. Låt fodralklänningen hänga med ända inpå september månad och kanske t.o.m. ännu längre! Jag har nyss haffat en svart fodralklänning i spets - som jag älskar! Såhär hade jag tänkt bära den i höst, bara för att ge lite inspiration för er som inte vet vad man kan göra av alla partydressar till vardags eller när årstiderna skiftar! Jag tänker bära min spetsklänning till mina nya boots, till det har jag ett par svarta nylonstrumpisar, en stor och lång kofta som jag sedan virar ett skärp runt och VOILÁ nu har du en perfekt höstoutfit!

För att fortsätta i samma spår.. Långklänningarna eller maxi-klänningarna, beroende lite på vilken längd klänningen har, är en av sommarens dress-plågor. Alla har en, nästan alla i alla fall. Jag säger absolut inte 'släng den!', utan 'spara den!'.

Punkt 3. 'SPARA DEN!' Med ett par grova boots och en mer dressad kavaj alternativt en skinnjacka blir denna långklänning även en hit för hösten. Obs. Alla vet ju att maxikjolen är den nya maxiklänningen, så investera i en sådan, mina personliga smak säger  bara "Ja,Ja,Ja" till maxikjolen. Jag var snabb med att skriva om den, gjorde ett inlägg om just maxikjolen innan jag visste att det var påväg att bli populärt. Jag skulle absolut vilja ha en långkjol i bomull och gärna i svart eller kaki.

Jag tror jag håller där för denna gång, ska snart skriva en riktigt bra analys för hela hösten/vintern och även sätta ihop ett snyggt collage, så om ni väntar ett tag får ni mer, bättre och roligare tips och trix om höst/vinter modet! =)


MY BLOMQUIST är verkligen en tjej som vet hur man bär maxi-kjolen rätt, besök my på www.myblomquist.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0