pluggpaus och resor

Tar en paus från plugget, kommer inte långt med den förbaskade inlämningen om "droger på arbetsplatsen". Ska skriva en A4 och har skrivit en halv ungefär. Istället öppnar jag Fritidsresors resekatalog för 2011, mycket roligare!

Varje vinter åker vi reguljärt eller charter till olika resemål, de senaste åren har det blivit Thailand. Men sedan har vi sommaren också, jag har varit i ca. 12-15 olika länder men flera av dom har jag varit i mer än en gång. Turkiet t.ex., där har jag varit 10 gånger (1 i Alanya och 9 i Marmaris). Ja ni hörde rätt, låter kanske fegt och tråkigt i era öron? Men inte i mina, inte när man ser så mycket andra länder utöver turkiet-resan och när man stormtrivs så i en ort är det värt att åka tillbaks, år efter år. Dock så känner jag och nog resten av min familj att vi kanske ska utforska Turkiets andra delar lite mer, deras nya tursitresemål. Jag har redan varit i Grekland och Spanien som annars kan vara några laternativ, inte för att jag kommer ihåg särskilt mycket av dom resorna men oavsett är det väldigt dyrt där nu. En liten kola i Grekland kostar runt 30 kr, här kostar den 10... bara det. I alla fall så ska jag kika runt, om vi nu ska åka någon stans nästa sommar så vill jag komma med mina förslag och önskemål i tid! Hehe..

Det bästa jag vet är att resa, vare sig det är till grannlandet Danmark eller till ett land på andra sidan jordklotet.



En bekväm resoutfit från i somras!



Underbara Marmaris, Turkiet!



Nej, nu ska jag läsa vidare och sedan försöka slutföra den där uppgiften. Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0