One Two

Här kommer svar till några frågor jag fått från er.

Hanna: Hej Isabel! Så kul att ha hittat din blogg :) gillar den verkligen. Jag undrar, hur ofta får du modell jobb? var det mycket i början eller ringde argenturen direkt? kul att höra :) kram, riktigt snygg klänning by the way

- Hej Hanna! Vad roligt att höra, tack snälla! Som modell kan jobben variera väldigt mycket hela tiden. Så, mina modelljobb kan komma titt som tätt under en viss period och nästa har jag ingenting alls. Just för tillfället rullar det inte på alls, medans jag i höstas och vintras fick desto fler och bättre jobb. I början går det oftast lite slow för alla, man måste göra en hel del testfotografering (dvs. man får ingen lön för jobben/plåtningarna) för att få bilder till sin portfolio. Desto mer bilder man samlar ihop desto mer jobb får man. Ett jobb leder till ett annat, så är det hela tiden. Roligt att du är intresserad! Kram på dig.

Anonym: Hur gammal är du? Tar du studenten I år? :) iså fall, vet du vad du ska göra eftermiddagen studenten? Ungefär hur ofta hör dig agentur av sig till dig med jobb? Jätte bra blogg du har by the way :)

- Jag är född 94, fyller 17 i sommar, så nej jag tar inte studenten i år. Men jag har ändå lite planer, jobba och försöka komma iväg till USA. Kanske studera Event Management på college någonstans utomlands. (Helst av allt åka till Tokyo och jobba som modell.) Min agentur hör av sig lite när som helst, det behöver inte alltid angå nya jobb, det kan vara för att man lyckats riktigt bra på ett jobb och ibland att man ska ta nya polaroids. När det går bra pratas vi vid flera gånger i månaden, nu för stunden när det går lite väl segt så blir det inte lika många samtal. Allt beror ju på. Tack, vad glad jag blir!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0