Gröt

Godmorgon alla sömntutor! ;)

Idag är det sista dagen på jullovet och jag hade starkt bestämt mig för att vakna tidigt, men så blev det förstås inte. Som tur var har jag ju min egna alldeles levande veckarklocka som ringde mig strax innan 11. Nu sitter jag här färdig och väntar på att hon ska komma, vi hade tänkt göra chokladbollar och sedan mumsa på dom framför en film. Mysigt och alldeles perfekt sista dag på lovet!

Idag bestämde jag mig för att göra en god och mättande frukost, så det fick bli havregrynsgröt!







1 portion:

1 dl havregryn
2 dl vatten (alt. 1 dl vatten och 1 dl mjölk)
½ krm salt

Servera med någon sorts sylt (ex. äpplemos, bärsylt eller någon frukt) och mjölk.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter riktigt skönt med lov, även om det är den sista dagen. Hoppas du njuter ordentligt. :)

2011-01-10 @ 15:59:48
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: Anonym

För vissa andra var igår den sista dagen ;P

2011-01-10 @ 18:45:57
Postat av: klaraklara

vilket gymnasium går du på? :D

2011-01-12 @ 16:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0