Gymnasium och framtida planer.

Jag fick en fråga som löd: "Vilket gymnasium går du på?". Tänkte, att nu när jag ändå har tid kan jag skriva lite om vilket gymnasieval jag gjorde och hur resan dit var samt framtida planer efter gymnasiet.

Ända från starten var det media-linjen som gällde för mig, men blev allt mer tveksam. För det första bör man läsa vidare inom media efter det och jobb är definitivt svårt att få med all konkurrens. Det som intresserade mig var jounalistik och fotografering. Ett annat tag var jag väldigt inne på frisör (glad att jag inte valde det, även om det verkar riktigt kul så har jag inte händer gjorda för klippning..) sedan höll det på så fram och tillbaks, allt från stylist-linjen till handel och media. En sak var säker, jag vill jobba med service på något sätt, jag vill ha kontakt med människor, få vara kreativ samtidigt som jag gillar att vara lite "buisness-woman".

Efter gymnasiemässan och broschyrer hittade jag tillsammans med min pappa linjen för mig, hotell. "Tyvärr" var man just det året som jag började gå ett år på Hotell och Restaurang och sedan till år 2 välja inriktning Hotell som ligger i en annan skola. Men hotell känndes och känns fortfarande väldigt rätt för mig, så det fick det bli.

Alltså går jag Hotell- och Restaurang programmet på Ester Mosessons i Göteborg. Jag kommer att nästa år (år 2) välja inriktning Hotell- och Konferens vilket betyder att jag kommer att få byta skola, men det tar ingen kål på mig, alltid trevligt med lite förändringar och jag ser väldigt positivt till linjen och gymnasiet jag ska börja på nästa höst. Mina planer är att läsa klart denna utbildningen på gymnasiet och sedan ta en längre trip till New York eller någon annan spännande storstad. Beror lite på vad jag ska göra, jag kommer i alla fall att fortsätta med mina modelljobb och försöka få något utomlands, utöver det jobba på något hotell och sedan ev. studera till eventfixare eller bröllopsplanerare. Något annat som intresserar mig är skådespelaryrket (film) och rese/mode-journalist. Men vi får se vart tiden och livet för mig.


Love life and live the way you like it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0