Svar

Fått två frågor som jag behöver besvara, men eftersom att det inte finns någon länk till blogg eller annan sida, svarar jag på dom i detta inlägg. :)

Amanda: På frågan om vad för hemsida jag fixar så har jag inte börjat än. Dock kommer jag snart att fixa med domän och design osv, men först och främst behöver jag lära mig lite mer. Jag ska göra en hemsida med kontaktinfo, blogglänk, min portfolio m.m. Har planerat det länge tillbaks, men det är först nu som jag verkligen tar tag i det och det ska verkligen bli roligt, bara jag kan fixa designen som jag vill ha den. - Det är alltså min personliga hemsida som jag inom en snar framtid ska fixa.

Anonym: På din frågan ang. mått för modeller och vad modellagenturen Mikas (Sveriges största agentur, belägen i stockholm) menar med att de söker modeller med size 48-50, så antar jag att du är en kille? Mikas menar att om man är kille och ska söka in bör man ha storlek 48-50, precis som vi tjejer ska ha strl. 34-36. Du ska alltså ha 48-50 i klädstorlek. Exakta mått för vad killar borde har runt midja, höfter, stuss osv. kan jag faktiskt inte, men i första hand när man söker in till en modellagentur räcker det att skriva sin klädstorlek. Ps. Man mäter i cm.

Om ni inte blev nöjda med svaren skriv igen, så kan jag förklara bättre. ;) Annars är det bara att fråga på, svarar gärna om det är något ni undrar över.

Kramkram!

UPDATE till "anonym": strl. 48-50 för killar är samma sak som Medium (M). Likdant för oss tjejer - vi ska ha storlek 34-36 vilket är samma sak om Small(S). Testa att skicka in bilder, klädstorlek m.m. till lite olika agenturer, men samma mått gäller för alla agenturer.

Kommentarer
Postat av: Amanda

haha, sorry isabel att jag inte skrev hotmail...

jag ville bara visa dig att http://www.wix.com/ har massa gratis designer om du vill checka in ;)

2011-01-08 @ 12:23:00
Postat av: Linafoto

Svar: Jag har min hemsida på one.com :) I början kodade jag för hand, vilket var svårt och tog längre tid. Sedan fick jag proigrammet Dreamweaver som jag brukar koda i :) Lite lättare där!

2011-01-08 @ 13:10:55
URL: http://linafoto.blogg.se/
Postat av: Anonym!

Hej igen



Tack för svaret, det var snabbt. ;P Ja, jag är en kille.

Tyvärr är min storlek runt 38, så jag antar att jag får leta efter en annan agentur.

Du har förmodligen träffat manliga modeller - Hur breda är de egentligen? Jag är över 180 cm lång men är 10 storlekar för "liten", låter helt knäppt.

2011-01-08 @ 16:37:40
Postat av: Anonym

Haha, det var snabbt igen! Jag heter Wolmir förresten.



Jag brukar ha medium kläder, men andra kläder med numeriska mått säger 37/38.



Tack för ditt svar, ska prova skicka in bilder.

2011-01-08 @ 18:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0