How good?



Fredag betyder - pizza!! Imorgon beger sig min pappa ut på en trip till Vietnam, mer exakt en jobbresa på 11 dagar. Därför ska jag vara hemma och mysa med familjen hela kvällen. Jag hoppas att ni får en trevlig fredag allihop!

Förresten, fick en gullig fråga från en läsare. Se och läs själva, tar och besvarar den nu med en gång.

Anonym; hur smakar färsk kokosnöt?
super fin blogg! <3


Svar: Tack söta du! Hur ska man beskriva smaken av färsk kokosnöt...? Den smakar inte alls likt den kokosnöt vi är vana vid, färsk kokosnöt är liksom inte behandlad med massa socker osv. Man skulle kunna beskriva smaken som lite besk, inte så värst mycket smak egentligen, slajmig konsistens, men egentligen är det inte själva kokosnötfrukten som är det äckliga (den är t.o.m. ganska god)... det är koksomjölken. Grymt gott i matlagning men mjölken ser ut som en blandning av vatten och mjölk, smakar inte särskilt mycket. Inget för mig, men man kan ju inte förneka den exotiska känslan av att hålla i en kokosnöt med sugrör, liggandes vid stranden. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0