Svar på tal!

Här kommer några frågor från frågestunden som jag tänker besvara här nedan. Tack för era frågor, det är riktigt roligt att kunna hjälpa till och svara på dom!

Heej! På de bilder där du har en gul t-shirt för några dagar sedan, har du läppstift där? och isf vilken färg? :) Japp, det har jag! Jag bär ett rosa läppstift från FACE Stockholm. Läppstiftet heter "Fantasy".

Vilken är din favorit affär? :) GRYYYYYYYYMMMM blogg tjejeeen! Oj tack! Gullig du är! Vilken svår fråga.. Jag är en sådan person som varierar mig när det kommer till butiker, jag tycker inte att man ska inrikta sig på endast en stil när det kommer till butiker, t.ex. secondhand-kläder eller Monki-kläder. Att mixa och variera funkar bäst för mig och där jag hittar något fint shoppar jag. Men allt ifrån Weekday, H&M och Zara.

Du är alltid så fräsch, kan inte du berätta om din "skin routine"? alltså vilka produkter osv du använder till t ex ansiktet? :) :) Haha, tack så hemskt mycket! Vad roligt att höra. Jag har ju inte precis en perfekt, silkesen hy men man kan ju alltid önska sig. Men visst kan jag berätta, jag är väldigt mån om att ha rätt produkter och försöker göra det bästa för min hy. Varje kväll tvättar jag ansiktet med en tvättgel från Dermalogica. Därefter lägger jag på en "Smoothing cream", också från Dermalogica. Samma rutin gäller på mornarna. Jag har även en djuprengörande och en fuktgivande ansiktskräm från Dermalogica. Det är viktigt att använda samma produkter eftersom att de är gjorda för att "samarbeta" och du får då bäst resultat av produkterna. Ett obs är att inte tvätta ansiktet med tvål, aldrig. Sedan ett litet tips från mig är att så fort solen lyser, låt den nå din hy. Min hy förtrollas från blek och trött till pigg och fräsch. I stark sol ska man dock vara försiktig. Lagom är bäst. + Drick vatten (jag är tyvärr väldigt dålig med just det) och ät b-vitaminer varje dag! Undvik även choklad eller annat snacks som du vet inte bådar gott för din hy.

Jag skall till Göteborg i helgen och undrar nu om du har några bra affärer att tipsa om ? Älskar din stil !
Tack för komplimangen, vad roligt att du tycker det! Jag tycker att du absolut ska ta dig till Victoriapassagen (på vallgatan), där hittar du två butiker fullproppade med smycken. Butikerna heter Medero, i den ena rear de ut smycken upp till 70 % rabatt och i den andra butiken hittar du alla nyheter. Om man är ute efter personliga, ovanliga, vackra, glammiga, unika smycken så är Medero en smyckebutik för sig! I övrigt så ta en trip till Weekday på Kungsgatan, stort utbud och man hittar alltid minst 5 plagg man vill ha. Sedan har vi ett bra Topshop i Arkaden (vid NK) och en trappa ner hittar man Beyond Retro om man gillar sånt. De flesta stora kedjor har sina bästa butiker i Nordstan och behöver man en paus från alla människor och lite smått illadoftande lukter, gå in på Åhléns City och passa på att njuta av stilrenheten och köp dina nödvändiga köp där.


(bild på mig av Beatrice Törnros)

Kom ihåg att ni kan ställa frågor när som helst, det är bara roligt. :) Kramar!


Kommentarer
Postat av: kelly

ISABELLLLL!!! grymt snygg hatt på sista bilden. vart kommer den ifrån ? måste köpa!!!

2011-03-13 @ 18:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0