scrambled eggs





Hade inte någon ork egentligen till att göra lunch, men då kom jag på hur gott det är i thailand när dom till frukost står och lagar scramble eggs. Så, jag lagade snabbt ihop äggröra och stekte lite bacon till det. Lagom lunch om man inte är allt för hungrig.

Det tar ca. 10 minuter att göra det.

(1 port.)
2 ägg
5 msk grädde, jag tog dock 4
salt
peppar

1. Blanda ägg med övriga ingredienser. Dela sönder äggen lätt, inte för mycket.
2. Förbered en stekpanna med lite smör
3. Häll smeten i pannan, när du väl steker kan man dela lite på röran under tiden.
4. Klart att servera! Gärna med bacon eller potatis, jag föredrar bacon. Annars som tillbehör kan man ha svart kaviar och hackad rödlök om man tycker om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0