No longer wrong

En oskriven regel vad gäller färgkombinationer på kläder kan t.ex. vara rosa och rött, svart och guld eller marinblått och svart. Under en av mina första plåtningar jobbade jag med en stylist som verkligen vågar tänja på gränserna, enligt henne var det löjligt att man inte ska kunna blanda rosa och rött. Detta var för ungefär 3 år sedan och jag har haft det med mig, det är faktiskt inte otroligt fel bara vågat. Frägerna krockar inte, jag menar går inte rosa och rött i samma färgskala?

Dessa oskrivna regler är borta, för alltid. Glöm dom - skapa, våga och matcha. Det nästan otänkbara har snart blivit en trend. Det finns inget som säger att guld och svart inte går ihop, jag tycker att det är grymt snyggt och det syns mer och mer på både catwalken och i butikerna. Lite överallt kan man se hur man börjar blanda guldsmycken med olika material av svart. Det finns inga regler på hur man ska matcha och mixa, bär det du själv tycker om.
  
Alberta Ferretti Fall 2010 Ready-to-Wear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0