Mina Skönhetsrutiner

På begäran har jag samlat ihop mina viktigaste skönhetsrutiner samt favoritprodukter! Läs vidare...

Daglig rengöring:


Från höger till vänster: 1. Special Cleansing Gel 2. Skin Smoothing Cream 3. Gentle Cream Exfoliant (Läggs på som en ansiktsmask) 3. Skin Hydrating Masque (Återfuktande ansiktsmask)

Jag har kommit fram till att Dermlogica är mitt favoirtmärke när det kommer till hudvård. Självklart behövs inte alla produkter som jag nämnde ovan, utan det räcker med rengöringstvålen + fuktkrämen. (De andra använder jag bara då och då.)

Tyvärr är priserna inte mycket att hurra över och jag har just köpt Emma S. produkter i utbyte, som ska vara näst intill lika bra, men för en tredje dels mindre kostnad än Dermalogicas produkter. Jag har hela tiden velat testa hennes hudvårdsserie och jag kände att jag inte vill lägga pengar på överdrivet dyra produkter, det får bli i framtiden när min hy verkligen är i behov utav det.

Veckorutiner:


Ansiktsmaskerna finns att köpa på Åhléns, liksom denna scrub från Nivea.

En gång i veckan lägger jag på en ansiktsmask, ibland från Dermlogica och ibland andra härliga billighetsmärken. Då väljer jag den sorten som min hy behöver för tillfället. T.ex. en djuprengörande, en lugnande för stressiga tider, en fuktgivande etc. Då och då låter jag även min hy scrubbas med Niveas "Skin Refining Scrub".

Bassmink för både dag och kväll:


Puderfoundation och rouge från i.d. bare minerals.

Varje dag efter att jag har smörjt in ansiktet med dagkräm/fuktkräm lägger jag min bas från i.d. Den innehåller solskyddfaktor och passar därför perfekt att använda året runt, den är också väldigt gottgörande för huden och ger ett naturligt resultat. Bra om man sitter mycket framför datorn också!

I solen:


Solskyddsfaktor 15 för ansiktet - Clarins, Läppglans med solskyddfaktor 25 - Hawaiian Tropic

Den orangea tuben med solskyddfaktor för ansiktet är grym! Utan att bränna sig får man fortfarande färg, visst tar det lite längre tid men du får en jämn och fin bränna utan att bränna dig. Plus ett läppglans med solskyddfaktor i smak av bär, såklart!

"Can't live without it..."


Finns att köpa på Åhléns. (Psst! Just nu får man 20 % rabatt...)

Emma S. fuktspray är amazing, t.o.m. bättre än tbs's enligt mig. Denna produkten har gått och blivit min bästa vän. Jag bär med mig den i handväskan som en uppfräschning under dagen, den går lika bra att spraya på sminkad eller osminkad hy och inomhus liksom i solen!


För övrigt äter jag B-vitamin kombin (eller berocca) och Nattljusolja - för hyn, hårets och naglarnas skull.

(Sådant som man gärna glömmer, men som också har en betydande faktor för fin hy...)

+ Drick vatten
+ Träna
+ Glöm inte att rengöra ansiktet varje morgon och kväll.
+ Ät inte för mycket ost, choklad och annat godis.
+ Tänk på kosten i allmänhet

Puh! Då vart jag klar. Har ni mer frågor eller önskningar är det bara att skicka iväg en kommentar! Hoppas nu att ni fick ut något av detta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt kul och intressant att läsa!! :) <3 ska byta hudvårds serie från clarins till dermalogica :) har också provat Emma s men fink utslag av den (röda prickar I pannan) kram och lycka till med allt!! Även om vi into alltid kommenterar saå hare du flera trogna läsare!! <3

2011-05-10 @ 19:36:40
Postat av: Anonym

Jätte kul!! Mer sånt här, är verkligen intressant attläsa om skönhet :) kram

2011-05-11 @ 19:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0