ABOUT MY MODELLING

Har fått frågor om mitt modellande och tänkte att jag skriver om det en gång för alla här i ett eget inlägg.

Vilken agentur jag är med i? Hur lång jag är? Hur blev jag modell? Osv.

- Som modell är jag egentligen väldigt kort, eller jag är på gränsen på att inte få vara modell. Dock är jag med i en agentur som tror mycket på mitt utseende. För att vara modell måste man som tjej vara 170 cm, dock varierar det lite från agentur och land. Internationellt vill de helst ha en längd på över 173-175.

- Min agentur heter Avenue Modeller och ligger i centrala Göteborg, vid NK ungefär. Det är en agentur med lång erfarenhet inom branschen med både reklam modeller, proffsmodeller, barn, people modeller och främst så bygger de up unga tjejer och killar till att bli proffsmodeller. De samarbetar med agenturen Mikas, som är för övrigt sveriges största agentur och även med olika agenturer från hela världen. (Allt från Danmark, Japan till New York.)

- När jag var 12 tog min bror med mig till Avenue Modeller, men ett krav är att man är 14 år för att få vara modell i Sverige (utomlands, 15-16 år). När jag var 13, skulle snart fylla 14, var jag med i deras modell tävling "Female Look 2008" och mot alla odds blev jag en av de tre vinnarna. Även om jag var för kort och för ung valde juryn ut mig och två andra tjejer som blev vinnarna av titeln. Juryn bestod av agenturer från New York, Paris, Milano och två stycken från Sverige (Avenue modeller och Mikas). Efter det fick jag träffa den franska scoutern som blev väldigt intresserad av mig. Som sagt har jag inte fått åka på någon utlandsresa än, p.g.a. ålder och längd, men kanske i framtiden.

Har ni fler frågor om modellande, t.ex. hur man blir modell, vad kraven är osv. är det bara att skicka en kommentar så svarar jag i ett inlägg eller ev. i er blogg! :)



bild tagen av min bror, lekte lite i hans studio en dag.


en gammal testfotografering jag gjorde i början när jag hade blivit modell. foto av Beatrice Törnros.(testfotograferingar gör man för att bygga upp sin portfolio, det är alltså inget jobb & man får inte betalt.)

Kommentarer
Postat av: Cecilia Mikiver

sv: så lite så :) och tack desamma! :)



guud vilken fin bild! :)

2010-08-31 @ 15:33:33
URL: http://ceciliamikiver.blogg.se/
Postat av: Emma

Ha en trevlig kväll!

Kika gärna in i min blogg, en stor blogg på väg upp!

www.Livelifefool.com

2010-08-31 @ 18:02:15
URL: http://livelifefool.com
Postat av: Kajsa

Åh, trevligt :D

Tänkte söka till avenymodeller när modellink(Elitemodel) tog bort mig på deras hemsida, men var bara för att jag gick upp på "vuxna" och var i mappen "follow up". Jag var super nära att få åka till Oxford och London i sommras, dom valde mellan mig och en lite äldre tjej och dpom valde henne. Men endå oerhört kul asså :D

2010-08-31 @ 18:41:16
URL: http://kajsaloviisa.blogg.se/
Postat av: william

otrolig snygg bild som din bror hade tagot:D^^

2010-08-31 @ 20:08:30
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: matilda

shit vad fina bilder :D jag har också allid velat bli modell och jag sökte till elite model look 2010 nu när kenza var i nordstan <3 får ba se hur det går ..

2010-09-01 @ 20:06:53
URL: http://mqwl.blogg.se/
Postat av: VIVIENNE ~ Modell & Fashionista

Kul att läsa. Andra bilden på dig är sjukt snygg!

2010-09-03 @ 02:40:26
URL: http://vivienne.blogg.se/
Postat av: Maadeleenee

Tack för din kommentar, Din blogg är jätte fin den med. & vad söta bilder på dig :)

Jackan hittade jag på modegallerian.se

Kika där om du e intresserad, för det blev jag direkt. vill verkligen ha en vit vinterjacka, Kram!

2010-09-03 @ 20:35:47
URL: http://maadeleenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0