DANCE

Hittade en video på youtube från ca. 1-2 år sedan när jag och en kompis dansade MTV grinding. Har sedan jag var liten dansat, det började med klassisk balett tills jag gick över till jazz, sedan dess har jag alltid dansat jazz - fast ej proffesionellt utan bara som ett intresse på fritiden. Tog två års paus från jazzen och testade på MTV Grinding som jag älskade även om jag säg på det, det blev även en termins hiphop dansande för mig också. Men nu i våras märkte jag vad mycket jag ville tillbaks till jazzen och hur mycket mer min stil det är.

Här är videon från MTV grinding dansen som vi uppvisade med! Jag är pappa långben i filmen. ;)



Mina långa ben gör sig verkligen inte bra i sånna här danser, förstår varför de flesta dansare är så korta, ser så mycket snyggare ut, haha! Jag ser rolig ut där som nybörjare måste jag själv säga...

Gud vad kul det ska bli när min dans börjar igen, det kommer att bli jazz hädan efter och nu till vintern är det uppvisning, höjdppunkten på året för alla dansare. Längtar ihjäl mig och fy tusan vad jag ska kämpa för att komma ikapp de andra otroligt duktiga dansarna i min grupp. (Dansar i en vuxengrupp vilket innebär att de andra i gruppen har dansat i flertals mer år än mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0