Bloggdesign

Fick en kommentar ang. min bloggdesign, det var någon som undrade hur jag gjort den och om jag tagit hjälp utav någon sida. Och svaret är ja, delvis.

Själva headern har jag gjort med hjälp av photoshop elements 8 och paint. Men sedan när det kommer till själva bloggens utseende har jag testat mig fram, läst i koderna och på så sätt hittat rätt koder och hur man ändrar dom. Jag har bloggat väldigt länge så man lär sig under tiden (bloggat under 3-4 år innan denna bloggen), men jag brukar använda mig utav designadinblogg.se för att få extra hjälp. Där hittar man allt från grunden. Om man inte orkar/har tid så kan man också gå in här och ladda ner gratis-designer där man får hjälp om hur man lägger in designen på bloggen.

Hoppas att detta var ett tillräckligt bra svar till dig som fråga, någon annan kanske också fick hjälp- förhoppningsvis! :)

Kommentarer
Postat av: emma

ja det var det, tack! :)

2010-11-14 @ 13:08:12
Postat av: Emily

Hej:) jättebra blogg, väldigt inspirerande, läser den varje dag!

Men jag har haft lite problem med att lägga in header i min blogg så jag trodde att det var designens "fel" så jag letade upp en annan design, men det funkar fortfarande inte att lägga upp header. Jag ändrade på koderna och massa och nu ser min blogg ut som en katastof. Jag vet verklign inte vad jag ska göra då jag inte är så bra på detta hur mycket jag ens läst på alla sidor om hur man ska göra...

Jag gillar verkligen din design, den är enkel precis somm jag vill ha, så jag undrar om du skulle vilja dela med dig av dina koder till din design?

Jag skulle verkligen uppskatta det! tack på förhand, kram!

2010-11-14 @ 17:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0