Enkelt, Rakt, Rent

- Minimalismen

Jag älskar den enkla, stilrena och klassiskt eleganta stilen som Coco Chanel gav oss. Mitt favoritplagg måste nog vara kappor, förutom strumpbyxor och höga byxor eller jeans. Denna höst/vinter ser vi tillbaks på 90-talet, gör minimalismen till till något modernare och nytt. Ännu starkare blir trenden framåt våren 2011!

Acne Spring 2011 Ready-to-Wear Acne Spring 2011 Ready-to-Wear
Trenden för höst/vinter innebär mycket blått och svart... i vår ser vi svalor istället. (Med det menar jag svala, ljusa tyger med enstaka färgklickar.)

Minimalism innebär allt som är enkelt, jag skulle vilja kalla det lite pojkigt men absolut inte tråkigt som vissa andra kanske anser. Jag gillar ju enkelt mode. Enligt mig finns det inget snyggare än en enkel, tuff men samtidigt lite fashionable look. Vad som gör den så speciell är dens accessoarer och pricken över i:et skulle vara en huvudbodnad och en lång, ståtlig kappa.

Mode är konst. Konst, enligt mig, har två sidor. En sida där allt ska vara extremt och så mycket. Sedan den andra sidan, de som hellre målar enkelt men ändå förmedlar något väldigt kreativt. Det gäller mode också. Vi kan se alla dessa coola designer på catwalken och allt mer har man dämpat det överdrivna, man kan se på Dolce & Gabbanas höst/vinter kollektion där vissa modeller endast går i kavaj och trosor. Det jag vill komma fram till är att det är lika mycket fashion i att vara enkel som i att vara överdriven, det är båda kreativt. En gillar att mixa naturella, svala basplagg och klä sig lite mer dressat. Andra gillart att överdriva och leka med både färger, former och mönster. Andra mixar.

Jag måste själv erkänna att min stil är lite för alldaglig och vanlig, men jag har koll på min stil och vet att jag kommer lära mig att våga. Vad jag tror kommer jag att vara 20-åringen som gillar den tuffa mem dressade och lite enkla stilen. Tänk på Anne Hathaway i Djävulen bär Prada och ni har mig om tio år! ;)

Acne Spring 2011 Ready-to-Wear Acne Spring 2011 Ready-to-Wear 
Acne Spring 2011 Ready-to-Wear Acne Spring 2011 Ready-to-Wear
Den nya minimalismen, ACNE s/s rdw 11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0