Alpe d'Huez - Petit Prince

Som jag skrev häromdagen så åkte min äldsta bror till Frankska alperna igår där han nu ska jobba som hotellchef på ett av Langley's hotell. Hotellet är just nu under en stor renovering och enligt brorsan kommer det att bli fantastiskt fint inom snar tid.

Så, om det är någon som sitter och klurar på vart man ska ta vägen i vinter är detta något jag kan tipsa om. I alla fall om man gillar snö, vinter och skidor.

I ärlighetens namn kan jag säga att jag aldrig har varit riktigt intresserad av det området (vintersemsterar), sköna solsemsterar har alltid varit min, mammas och pappas hobby. Jag, för ett år sedan skulle ha sagt, "åh fy för vinter!" Idag ett år senare har jag insett hur mycket jag älskar alla årstider på olika vis. Förut har jag tänkt att vinter bara är kallt, tråkigt och ruskigt. Nu kan jag stolt säga att alla årstider har sin specialitet. Jag har alltid tyckt om tiden då vår övergår till sommar och hösten har jag väl bara tyckt är mysig och att kläderna blir roligare, sedan gillar väl alla julafton, stor som liten. Men det har alltid varit sommar som gäller för mig. Ärligt talat så klagar jag nästan lika mycket på sommaren som på vintern. På sommaren är det för varmt och jobbigt, på vintern är det för kallt och slaskigt, men tänk efter.. Vintern är superhärlig så fort det ligger snö och inte slask på marken och speciellt när solen tittar fram. Sommaren är underbar när det är varmt, det är ju då man faktiskt kan sola och bada! Så jag skulle mer än gärna åka på en semester hos min bror i år, mycket för att han bor där, självklart, men det hade varit roligt för mig att få uppleva något annat än vita stränder och turkost hav! Jag tror ni hajar mina tankar.

Nu ska jag sluta tjöta och ge er ett bildreportage på hotellet och sedan lite snabb hotellfakta. :)



Langley Hotel Petit Prince i Alpe d'Huez
Är under renovering och öppnas med nya fräscha rum igen i december. Ligger alltså i franska alperna och är ett familjehotell. Europas längsta skidbacke ligger just i detta skidområde, i Alpe d'Huez/franska alperna. Så för er skidälskare är ju det något stort, skulle jag gissa på. ;)
Tycker att det ser väldigt mysigt ut, speciellt på bilden där man ser receptionen och ett "relax-rum". 

LÄNK till hotellet. 

Kommentarer
Postat av: Brorsan

Du är bäst syrran :) Klart du skall komma hit. Massa snygga skibums i backen. Hade du haft praktik hade du lätt fått städa upp efter mig hela dagarna ;)

Kan tillägga att loungen kommer bli så sjukt härlig.. Du hade gillat att sitta i en av de nya design fotöljerna med ett glas vi... saft i handen.

Massa kramar

2010-10-11 @ 17:57:18
URL: http://mikaelalden.se
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

okej göttans!

2010-10-11 @ 18:29:21
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

göörs?:)

2010-10-12 @ 10:50:13
URL: http://faakies.blogg.se/
Postat av: FAAKIE WWW.FAAKIES.BLOGG.SE

va skönt! jag ska bara jobba :)

2010-10-12 @ 11:04:16
URL: http://faakies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0