?

Här kommer en läsarfråga som jag för det första måste svara här på eftersom att personen inte har länkat till någon adress. För det andra tror jag att det är frågor som många undrar eller iaf ställer sig när de läser om något inom modellbranschen.

LÄSARFRÅGA:

Vad brukar modeller vanligtvis äta på en dag? Man har ju hört att de inte äter några kolhydrater typ, är de så? Och hur ser måltiderna ut för dig under en dag? :) / ?


Svar:

Jag är kanske egentligen den rätta att fråga eftersom att jag inte reser eller möter utländska modeller. Men här på hemmplan förekommer det inga "jag kan inte äta det, alldeles för mycket kolhydrater i" - ursäkter. Jag vet dock att det är många modeller, vart man än befinner sig i världen, som har kroppskomplex och problem med vad dom ska äta. De äter ingenting istället för att äta nyttigt. Jag tycker inte att det är något fel på att vara smal, heller inte i att vara lite överviktig, men det handlar om hälsa. Man kan vara smal eller kurvig på hälsosamma sätt. Jag tycker det är fel av modeller som tror de blir "tjocka" av att äta mat, felet ligger i vad de äter. Det handlar om att äta rätt, att äta hälsosamt och nyttigt. Men man får absolut aldrig sluta att äta. Jag tycker det hemska är att så många strävar efter en smalare kropp när de redan är smala.

Nu är jag ärlig, men jag tänker inte ett dugg på vad jag stoppar i mig. Jag äter nog mer onyttigt under en dag än vad jag äter riktig och nyttig mat. Inte bra för hyn eller hälsan, men det är i alla fall inte vikten jag tänker på, utan mer min hy och energin. Innan mina fotograferingar tänker jag alltid på att äta en nyttig och bra frukost bara för att få energi så att det räcker hela dagen. Ett tag innan slutar jag också med choklad bara för att det brukar påverka min hy negativt. Men inga kolhydratsräkningar för mig inte.

För att sammanfatta det hela lite kort; De modeller jag känner/har träffat på äter precis som alla andra och även jag gör det. Det är dock väldigt många modeller som jag tror har problemet "att äta och att inte äta". De äter ingenting, man måste äta men vill man hålla sin vikt kan man istälelt äta nyttigt. Som modell gäller det att vara stark, lita på sig själv, kunna sig själv och veta om verkligheten inom branschen innan man ger sig in i den. Man måste kunna stå emot vad andra gör och tycker, se förbi all negativ kredit.  

Hoppas att du fick några bra svar på dina frågor, detta är bara hur jag ser och tror om branschen i allmänhet, men som sagt, jag är ingen expert på just detta område ännu. Något som jag dock kan lova är att jag alltid kommer att ta detta jobb som ett intresse men jag kommer att ta branschens motgångar väl och ta hand om mig själv. Det är superviktigt för alla, att ta hand om sig alltså!

Och bara för detta ska jag gå trycka i mig lite pizza nu. Pizza = fredagar för mig. Så ha en alldeles utmärkt fredag allesammans och ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: anna

Kloka jävla människa. Jag blir helt varm av ditt inlägg

2010-10-09 @ 11:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0