Torr hy? Inte nu längre!





Har du, precis som jag, snustorr hy efter en utlandsresa mitt i vintern? Eller bara helt enkelt torr hy? Då har jag det bästa tipset till dig/er!

Strunta i de fruktdoftande body butterna från The Body Shop och köp en naturdoftande hudkräm från Origins som ligger på ungefär samma prisklass. The body shops butters innehåller ett ämne (kommer inte ihåg vilket) som gör att krämen inte går in i huden utan ligger som en fet hinna över hyn, det har ni säkert märkt själva ni som är lika förtjusta i deras body butters som jag? Så trots att man använder den fetaste body buttern från body shop får man tillbkas den torra hyn, right? Då ska jag tala om för er att jag använde krämen ovan på bilderna i ca. 3 dagar efter min resa när jag var som torrast och sedan dess har jag knappt behövt smörja in mig. Nu smörjer jag in mig med den då och då för att behålla den lena, fina hyn som jag fått, men annars varierar jag mig med andra body butters och lotions.

Helt klart mitt bästa tips för torr. Jag drabbas alltid av torr hy efter en solsemester på vintern eftersom att klimatet här inte har så hög luftfuktighet som utomlands. Men inte nu längre! (Ps. Har hört att Origins övriga hudvårdsprodukter, t.ex. för ansiktet, också ska vara riktigt bra. Produkterna ligger på samma prisklass som Decléor och Dermalogica.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0